۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱:۱۴

معرفی دستاوردهای بزرگ؛

پایتخت اقتصاد کشور ناشناخته است/ پارس جنوبی نیازمند جهاد تبیین

پایتخت اقتصاد کشور ناشناخته است/ پارس جنوبی نیازمند جهاد تبیین

بوشهر- پارس جنوبی به عنوان قطب اقتصادی و انرژی کشور تاکنون به خوبی معرفی نشده است و می‌طلبد که دستاوردهای عظیم جمهوری اسلامی ایران در این منطقه بیشتر و بهتر معرفی شود.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: میدان گازی پارس جنوبی به عنوان بزرگترین میدان گازی جهان شناخته می‌شود و به تنهایی هشت درصد از گاز جهان را در خود جای داده است که بین کشورهای ایران و قطر مشترک است.

اگرچه قطری‌ها یک دهه زودتر از ایران برداشت از میدان گازی پارس جنوبی را آغاز کردند ولی با تلاش‌های صورت گرفته طی سال‌های گذشته، میزان برداشت ایران افزایش مستمری داشته و حالا شرایط برابر و یا به نفع ایران است.

در کنار پالایشگاه‌های بزرگی که در زمینه شیرین‌سازی و تولیدات مختلف از گاز ترش فعالیت دارند، شرکت‌های بزرگ پتروشیمی نیز در پارس جنوبی ایجاد و راه‌اندازی شده است که این منطقه را تبدیل به قطب اقتصادی و انرژی کشور کرده است.

با وجود ظرفیت‌های عظیمی که در این منطقه وجود دارد، بسیاری از مردم ایران از این دستاوردها و کارهای بزرگی که در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی انجام شده است، بی‌خبر هستند و اطلاعات لازم را ندارند.

تقویت ارتباط صنعت و رسانه

مسئول بسیج رسانه استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پارس جنوبی به عنوان یک افتخار بزرگ برای ایران اسلامی محسوب می‌شود با تلاش‌های صورت گرفته بخش مهمی از انرژی کشور در این منطقه تولید می‌شود.

عبدالله نجفی با اشاره به اهمیت آشنایی مردم با دستاوردهای نظام، اضافه کرد: در راستای معرفی ظرفیت‌های صنایع مستقر در پارس جنوبی و همچنین افزایش تعامل صنعت و رسانه در این منطقه تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته است.

وی از برگزاری تورهای رسانه‌های در پارس جنوبی و نشست‌های مشترک اهالی رسانه با مدیران پارس جنوبی خبر داد و بیان کرد: در همین راستا با اعقاد یک تفاهم‌نامه بین سازمان بسیج رسانه کشور و منطقه ویژه پارس دنبال گسترش تعامل و همکاری هستیم.

پایتخت اقتصاد کشور ناشناخته است/ پارس جنوبی نیازمند جهاد تبیین

مسئول بسیج رسانه استان بوشهر افزود: در قالب این تفاهم‌نامه و همکاری مشترک، در زمینه طراحی و تولید محتوا برای معرفی دستاوردها و توانمندی‌های موجود در منطقه پارس جنوبی اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی از طراحی و اجرای رویدادهای فرهنگی رسانه، برگزاری آموزش‌های تخصصی و توانمندسازی فعالان رسانه‌ای بومی خبر داد و گفت: تعمیق فعالیت‌های علمی و حرکت‌های جهادی، امیدآفرینی از طریق معرفی دستاوردها در حوزه انرژی و منطقه پارس جنوبی و توسعه برنامه‌های آموزشی از دیگر اهداف این همکاری‌ها است.

دستاوردهای عظیم در پارس جنوبی

به گفته مدیرعامل منطقه ویژه پارس، در حوزه بالادست پارس جنوبی ۸۱ میلیارد دلار و در حوزه پائین‌دست این منطقه تاکنون بیش از ۶۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

سخاوت اسدی با اشاره به اهمیت بالای استخراج از میدان مشترک گازی پارس جنوبی بیان کرد: در سخت‌ترین شرایط و با بیشترین تحریم‌ها، نظام مقدس جمهوری اسلامی به دستاوردهای بزرگی در این منطقه دست یافته است.

۷۰ درصد گاز کشور در پارس جنوبی تولید می‌شود و ۵۰ درصد ارز کشور از طریق این منطقه تأمین می‌شود وی با اشاره به فعالیت بیش از ۷۰ هزار نفر در این صنعت اضافه کرد: ۷۰ درصد گاز کشور در پارس جنوبی تولید می‌شود و ۵۰ درصد ارز کشور از طریق این منطقه تأمین می‌شود.

مدیرعامل منطقه ویژه پارس با اشاره به تأمین خوراک مورد نیاز برای ۴۵ درصد از بنزین کشور در این منطقه خبر داد و افزود: تمدن عظیم صنعتی در این منطقه محقق شده است که باید به خوبی تبیین شود.

وی به اهمیت همکاری صنعت و رسانه برای معرفی دستاوردهای صنعت و حمایت از فعالیت‌های رسانه‌ای اشاره کرد و ادامه داد: آماده همکاری با رسانه‌ها برای تقویت فعالیت‌ها و معرفی دستاوردها و کمک به توسعه فعالیت‌ها هستیم.

فرمانده سپاه خاتم الانبیا شهرستان عسلویه نیز با تاکید بر اهمیت معرفی دستاوردهای عظیم و پیشرفت‌های پارس جنوبی گفت: اقدامات صورت گرفته در این منطقه باید برای مردم بیان و شرح داده شود.

سرهنگ پاسدار مهدی حسن زاده افزود: انتظار می‌رود رسانه‌ها با انتشار واقعیت‌های پارس جنوبی از جمله اشتغال و تولید و… زمینه را برای آگاهی مردم از پیشرفت‌ها و خدمات این منطقه فراهم کنند.

پارس جنوبی نیازمند جهاد تبیین

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: متأسفانه دستاوردهای عظیم صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به خوبی به مردم معرفی نشده است و این موضوع نیازمند کارهای بزرگ رسانه‌ای است.

عباس محمدیان بیان کرد: برای معرفی این دستاوردهای عظیمی که تاکنون مغفول مانده است، باید جهاد تبیین شکل بگیرد و زمینه توسعه و تقویت روابط بین صنعت و رسانه در این منطقه مهیا شود.

وی از تلاش برای راه‌اندازی اتاق صنعت و رسانه در استان‌های مختلف خبر داد و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها محور توسعه و پیشرفت هستند و باید نسبت به معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های صنعت اقدامات لازم را داشته باشند.

پایتخت اقتصاد کشور ناشناخته است/ پارس جنوبی نیازمند جهاد تبیین

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با تاکید بر لزوم تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهاد تبیین تاکید کرد: یکی از مناطقی که در این زمینه باید مورد توجه قرار بگیرد، پارس جنوبی است که می‌تواند زمینه‌ساز افزایش امید در بین مردم باشد.

وی یکی از کارکردهای رسانه را امیدآفرینی در جامعه دانست و ادامه داد: یکی از اولویت‌های بسیج رسانه، تقویت پیوند صنعت و رسانه است که در این راستا اقدامات مهمی در دستور کار قرار گرفته است.

محمدیان اضافه کرد: در تفاهم‌نامه‌ای که بین بسیج رسانه و منطقه ویژه پارس منعقد شده است، بر توسعه ارتباط و پیوند بین صنعت و رسانه تاکید شده و ضمن ارائه آموزش‌های تخصصی، برنامه‌های مشترک برای معرفی دستاوردهای در دستور کار قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور از برگزاری اردوهای رسانه‌ای در پارس جنوبی برای معرفی دستاوردهای عظیم این منطقه و ظرفیت‌های بزرگی که ایجاد شده خبر داد.

کد خبر 5436605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha